Yamaha YZF-R1
Rövid leírás:
8000-es fordulat fölött eleven lesz, 10 500-tól hangja igazán élessé válik, és amikor a váltóvillám 13 000-es fordulatszámnál jelez, a motor még vígan pörög tovább.Igazi versenymotorhoz illő hangját a Yamaha akusztikai szakértői az Euro 3-as norma mellett is nagyon eltalálták.A rövid egyeneseken ütközésig húzom a gázt: az R1-es még ennél a tempónál is hirtelen felágaskodik. Hát, van benne erő, az már biztos
Motor
Vízhűtésű, négyütemű, négyhengeres soros motor. Két, lánchajtású, felül fekvő vezérműtengely négy, emelőtőkével működtetett szelep hengerenként. Nedves karteres olajozás, elektronikus benzinbefecskendezés, 42 mm torokátmérővel, motormenedzsment, hármas hatású katalizátor és szekunder légrendszer, generátor 560 W, akkumulátor 12V/9Ah, önindító.
Furat x löket 77 x 53,6 mm
Lökettérfogat 998 cm3
Sűrítési viszony 12,7:1
Névleges teljesítmény 180 LE (132 kW) 12 500/min-nál
Max. forgatónyomaték 113 Nm (11,5 kpm) 10 500/min-nál
Erőátvitel
Primerhajtás fogaskerekekkel, mechanikus működtetésű, többtárcsás, olajfürdős tengelykapcsoló, hatsebességes váltó, szekunder hajtás O-gyűrűs lánccal
Futómű
Alumíniumöntvény hídváz. Elöl felfordított teleszkópvilla 43 mm belsőcső átmérővel, hátul alumínium zártszelvény lengővilla, himbarendszerre szerelt központi rugóstag. Elöl 310 mm-es dupla tárcsafék radiálisan rögzített, hatdugattyús féknyergekkel, hátul 220 mm-es tárcsafék egydugattyús féknyereggel. Alumínium öntvény kerekek.
Rugóút elöl/hátul 120/130 mm
Kerékméret elöl/hátul 3.50 x 17 / 6.00 x 17
Gumiméret elöl/hátul 120/70 ZR 17 / 190/50 ZR 17
Méret és tömeg
Tengelytáv 1415 mm
Villaszög 66 fok
Utánfutás 102 mm
Ülésmagasság 835 mm
Száraz tömeg (gyári adat) 177 kg
Tank 18 l
Yamaha YZF-R1-ről képek:
.
..
...
....
.....