Az Aprilia Tuono 1000 egyike a legőrültebb motorkerékpároknak, ami a piacon kapható manapság. Ötvözi az elemi erőt, a tiszteletreméltó kezelhetőséget és a rap-es kinézetet. Az erőforrása a RSV1000 Mille-ből sportgépből való, nincs módosítva vagy fojtva, olyan mintha Mr. Hyde szérummal oltották volna be. Ha moderált motoros vagy, de azért néha-néha bepillantást vetsz a "sötét oldal" berkeibe, imádni fogod az Aprilia Tuono 1000-t.
Egy jó nagy adag teljesítményt nyújt a gép, kifejezetten a 2005 után gyártott Aprilia Tuono 1000 Factory és Aprilia 2006 Tuono 1000 R (130 LE), mely egyszerűen túl sok a közútra, de mindig óriási élmény a vezetésük főleg akkor, amikor olyan sportmotorosokkal incselkedünk, akik nincsenek tisztában azzal hogy mivel kerültek szembe. Az az ember aki nem tudja egykerékre venni az Aprilia Tuono 1000 R-t , valószínüleg a gázmarkolat kezelésének egyszerű technikájával küszködik.
A jobban felszerelt Aprilia Tuono 1000 modellek Öhlins felfüggesztéssel kerülnek szállításra, a korábbi alapmodellek olcsóbb alkatrészeket kaptak, amely némileg visszaveti a motorozhatósági hányadost, az az érzésünk lehet, hogy adott egy supermoto, amely nem tudja kezelni a motorját. Rendben működik, de kissé idegessé válik tempós iram mellett, ha nem tüköraszfalton megyünk.
Ez ismét vegyes érzelmekkel tölt el bennünket, az Aprilia Tuono 1000 Factory és a Tuono 1000 Racing modellek minden szükségessel fel vannak szerelve, de az olcsóbb modellek itt-ott éreztetik a "budget" színvonalat. Másrészről - ami nagyon szubjektív - sokaknak nem tetszik az Aprilia Tuono 1000 bronz színű váza és a harsány festése, de ez ízlés kérdése. Értékelenő azonban az, hogy a bringát gyárilag bukógombákkal szerelik fel.
Nem kérdéses, a jó felszereltségű Aprilia Tuono 1000 modelleken van egy-két trükkös részlet és a motorjuk legendásan megbízható, viszont korrózió itt-ott feltűnhet, így azt kell mondjuk, hogy az Aprilia Tuono 1000 nem kifejezetten egy mindennapi használatra javasolt pucér roadster, nem úgy mint a kollégai (SV1000, FZS1000 Fazer vagy a CB1300).
Az Apriliánk egy egzotikus teremtmény, szüksége van a simogatásra :)
A korai alap Aprilia Tuono 1000 modellek nagyon jó vételnek számítanak a használtmotor piacon, mint említettük egy fantasztikus szabadidő motor, hétvégi motorosoknak.
Másrészről az igazán jó minőséget meg kell fizetni, a korrekt felszereltségű Racing/Factory verziók igencsak megcsappantják a bankszámlánkat.
Az Aprilia Tuono 1000-nek elég sok riválisa van a piacon és - vitathatóan - megállapítható, hogy az értékét nem tartja annyira mint a versenytársai. Többen felróják, hogy az Aprilia Tuono 1000 nem hordozza a hamisítatlan olasz stílusjegyeket, de ez szintén nagyon szubjektív vélemény.
2003: Aprilia Tuono 1000 Fighter és az Aprilia Tuono Racing megszületik. 2005: Teljesen átszabott Aprilia Tuono 1000, amely az új stílusú RSV1000-en alapul. Aprilia Tuono 1000 R mellett megjelenik a Aprilia Tuono 1000 Factory.Az elődök:
2006: Csak az Aprilia Tuono 1000 R kapható, de megkapja az Aprilia RSV1000 R vázát és motorját.
2007: az Aprilia Tuono 1000 Factory újra a porondon.
2 hengeres, vízhűtéses, V 60 hengerszögű, négyszelepes négyütemű motor hengerenként két vezérműtengellyel és kiegyenlítő tengellyel. többtárcsás kuplung olajfürdőben, kerékmegcsúszást megakadályozó mechanizmussal Tárcsfék, tárcsaátmérő 220 mm. Kétdugattyús féknyereg, szinter betétekkel. Acélborítású fékcső.
Technikai adatok
Motor
Lökettérfogat
998 ccm
Váltó
6 sebességes
Kuplung
Első fékek
Dupla tárcsa, tárcsaátmérő 320 mm, négydugattyús radiálisan felfüggesztett féknyereg, szinter betétekkel.
Acélborítású fékcsövek.
Hátsó fékek
Kerekek
gumiméret; elöl: 120/70 ZR 17; hátul 190/55 ZR 17
.
..
...
....
.....